Banner Palestine Pictures, Images and Photos

Tuesday, May 3, 2011

SIMPOSIUM TAREQAT TASAWUF 


Tarekat al-Ahmadiah al-Idrisiah al-Rashidiah al-Dandarawiah, sebuah tarekat yang berdaftar di Jabatan Mufti Negeri Sembilan di bawah Enakmen Tarekat Tasawuf (Negeri Sembilan) 2005, akan mengadakan “SIMPOSIUM TAREQAT TASAWUF” di Madrasah al-Saidiyyah, Surau Kampung Pondok Rasah, Seremban. Simposium ini akan diadakan pada 14 Mei 2011 bermula waktu Maghrib.

Dengan tema “MEMAHAMI TAREQAT TASAWUF, MEMPERKASAKAN PARA IKHWAN, MEMPERTEGUH INSTITUSI TAREQAT” dua orang tokoh ilmuan agama akan diundang untuk membentangkan kertas kerja. Tokoh pertama ialah Y.Bhg Dr. Jahid bin Sidek yang akan membentangkan kertas bertajuk “Prinsip-Prinsip Dalam Tareqat” dan tokoh kedua ialah Y.Bhg Dr. Zulkifli bin Mohamad al-Bakri yang akan membentangkan kertas yang bertajuk “Tareqat Mengikut Sunnah Rasulullah SAW”.

Sehubungan dengan itu, para muslimin dan muslimat yang berminat adalah dijemput hadir beramai-ramai bagi mengimarahkan lagi majlis tersebut. Untuk maklumat lanjut, bolehlah menghubungi Ustz. Nur Azizah binti Abdul Aziz tel: 019-2416655 atau Ust. Mohd Hasif bin Dato’ Hj Mohd Murtadza tel: 019-2416644.



 
SUMBER :  http://www.muftins.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=357:pengumumansimposium-taqekat-tasawuf&catid=38:pengumuman

No comments:

Post a Comment